Tiistaiset lääkäriuutiset järkyttivät lievästi miestäni.. Annoin hänelle lähetteen sperma-analyysiin, ja siitäkös riemu syntyi.. Ensimmäiset kommentit lähetteen nähtyään taisivat olla jotain tälläistä "niin varmaan, en todellakaan mene, ehkä joskus muutaman kuukauden päästä..". Hitto että tuntu pahalta! Kyyneleet tulvahti silmiin. Noh, alkujärkytyksestä selvittyyään hän kyllä lupasi antaa näytteen, mutta sanoi, että tarvii aikaa vähän pureskella asiaa. Ja hän oli yllättynyt kun lääkäri oli heti määrännyt meidät tutkimuksiin. En kyllä sinällään ihmettele, miksi mieheni reagoi noin, koska me ei olla edes mistään tutkimuksiin menemisistä puhuttu. Ja minäkin luulin, että lääkäri käskisi suunilleen tulla syksyllä uudestaan. Tuli vähän sellanen olo, että olen toiminut salaa mieheni selän takana.. Mitä en todellakaan ole! Mutta ihan sovussa siis kuitenkin asiasta juttelimme. Ymmärrän kyllä, että mieheni suhtautuu noihin asioihin omalla tavallaan, koska hän ei tiedä mitään mistään tutkimuksista, tai mitä kuuluu tehdä kun lasta ei tule. Hänellä on töissä paljon työkavereita, jotka ovat yrittäneet lasta pitkään . Yksikin on kuulemma odottanut lasta neljä vuotta, ja oli menettänyt jo toivonsa. Mutta mä sanoin miehelle, että et sä tiiä onko ne käyny hoidoissa vai ei. Kun hänen mielestä me saadaan vielä oma lapsi, ja mitään tutkimuksia ei kuulemma vielä tässä vaiheessa tarvitse. Oon yrittäny sanoa hänelle, että kun vuosi on kulunut, niin se on sellanen rajapyykki millon hakeutua hoitoihin. Mutta ei.. kun ei tajua. Ja sitten hän alkoi selittämään, etteihän me olla joka kuukausi niin yritetty, ja nytkin olin tuolla vanhempien luona, niin ei oltu tärppipäivinä edes samalla paikkakunnalla... Sanotaanko, että varmaan näistä 11 tai 12 kuukaudesta ei olla yritetty ehkä yhtenä/kahtena kertana. Ja ei-yritys tarkottaa sitä, että toinen on ollu reissussa, töissä, tai muuten ei olla voitu harrastaa seksiä niinä päivinä. Eli niinä päivinä, kun nettilaskurit ilmottaa mahd.hedelmälliset päivät. Mutta ehkä se on hänen keino tavallaan puolustaa miksei oo tärpänny. Ja pitihän siinä sitte pari kyyneltäkin tirauttaa, kun mentiin illalla nukkumaan. Mä en oo tätä raskaus asiaa ottanu koko aikana mitenkään raskaasti, mutta nyt sillon tiistai iltana tuntu kyllä aika pahalta. Tuntu niin pahalta, että miksei meille suoda sitä lasta. Miks tän täytyy mennä vaikeimman kautta!? Vaikka meillä ei oo edes mitään hoitoja alotettu, ja on pareja, jotka käy läpi raskaat hoidot, eikä ne siltikään tuota tulosta. Mut joka tapauksessa tuntuu pahalta. Vaikka en mä sitä koko ajan mieti. Nukutun yön jälkeen paistoi taas aurinko! Mieheni oli seuraavana päivänä ollut huolissaan minusta, että miten jaksan. Kun olin illalla ollut niin surkea. Suloista ;) Mieheni pelkää, että tälläinen lapsettomuusstressi vaikuttaa meidän parisuhteeseen negatiivisesti. Ihan tottahan se on, jos se oikein vaivaa meitä koko ajan. Ja seksistä tulee vaan suorittamista.

Tiistaina mä ajattelin mennä sinne labraan antamaan sen kilpirauhaskokeen ja prolaktiiniarvon. Siinä oli niin tarkat ohjeet mitä saa tehdä/ei saa tehdä ennen näytteen antoa, ja tarkka kellon aika. Ei saa harrastaa seksiä edellisenä iltana, eikä aamulla, ei saa harrastaa raskasta liikuntaa edellisenä iltana, ei saa juoda aamukahvia/teetä, ja labran oven eteen täytyy tulla autolla.. Kaikki ton vastanen toiminta nostaa prolaktiini pitoisuutta. Toi mun gyne oli ite laatinu tollaset ohjeet, ja on kai tehny jotain tutkimusta asiasta. Olin lukevinani jostain, että joillekin on annettu ton prolaktiinin suhteen ohjeet, minä kiertopäivinä se täytyy antaa. Mulle sanottiin ettei oo mitään väliä, kunhan noudattaa noita ohjeita, tarkasti.

Jepulis, mä lähden tästä spinning tunnille. Se on haastava tunti, eli kunnon rääkki launantai aamuun! Ihanaa! Laihdutus projektissa ei ole suuria muutoksia, paino heittelee, mutta noin puoli kiloa on lähteny, jee! En oo kauheesti enää ajatellu ees asiaa. Urheilen paljon, ja yritän välttää makeaa. Nytkään en ostanu karkkia viikonlopuks, ei ees tehny mieli, WAU! Mutta leivoin kyllä mustikkapiirakkaa, ku tuli vieraita..