Tänään taitaa hyvinkin monella suomalaisella olla krapula, ja morkkis. Paitsi mulla. Täällä mä istun yksin kotona, eikä juhannusjuhlista oo tietookaan. Ei sillä, ei kyllä haittaa tippaakaan. Mieheni on nyt töissä. Eilen olin kaverini luona kylässä, ja hän laittoi meille ihanaa ruokaa. Siellä tuli istuttua parisen tuntia, ja höpistyä kaikenlaista. Kaverini tietää tästä meidän projektista, mutta ei onneksi kysynyt nyt mitään, että missä mennään. Hän silloin tällöin kyselee projektin etenemisestä, olen hänelle jotain kertonutkin. Hän ei onneksi ole mitenkään tungetteleva, eikä kysy asiasta joka kerta kun nähdään. Nyt en kyllä olis jaksanutkaan alkaa selitäämään mistään hormonihoidoista.

Clomifenia on nyt mennyt 3 tablettia, eikä ainakaan vielä ole tullut minkäänlaisia sivuoireita. Onneksi! Lääkäri kyllä sanoi, että mitään suurempia sivuoireita ei noista kuulukaan tulla. Olen tietysti onkinut netistä kaiken mahdollisen tiedon clomeista ja aika monella kyllä on tullut jotain vaihdevuosioireiden kaltaisia sivuoireita. Ensimmäiset tiedot mitä osui silmään, niin oli oikein positiivia. Oli tärpännyt heti clomien alotuksen jälkeen jne. Mutta sitte kun luin lisää ja lisää juttuja, niin aika monella oli tullu kohdunulkopuolinen raskaus.. Onkohan niillä joku yhteys...? Ja joillakin oli sitte kohdunlimakalvo ohentunu sen verran, että vaikka ovulaatio ja hedelmöitys olis tapahtunu, niin se ei ois voinu kiinnittyä, kun lomakalvo oli niin ohut. Jotenkin niihin negatiivisiin juttuihin jää helposti kiinni, ja niitä alkaa sitte miettimään. Äsh.. ei pitäis lukee noita juttuja ollenkaan! Aluks olin niin positiivisellä mielellä, että jes, nyt onnistuu varmasti. Mutta nyt en ookaan enää ollenkaan sitä mieltä! Ei tässä auta muutakun toivoa, että meidän kohdalla tämä lääke toimii. Munarakkuloita kehittyis, vaikka parikin kappaletta, ja ne hedelmöittyis. Hui, aatelkaa jos mä saisin kaksoset ;) Siinä riittäiskin ihmettelemistä.. Nyt tuntuu, että olisin ainakin positiivisesti yllättyny ja iloinen! Voishan se olla aika shokkikin. Miten niiden kahden kanssa selviäis ja pärjäis? Ois varmaan yhdessäkin tekemistä ihan riittämiin. No, eipäs mennä asioiden edelle.. Olen itsekin muuten kaksonen.

Nyt tarvii mennä keräämään pyykit pois narulta, koska kohta tulee uutta pyykkiä kunhan kone on pessyt. Ja tarttis imuroidakin. Naapurit varmaan ihmettelee, että asuuko täällä joku hullu, kun juhannuksena imuroi. Parvekkeellekin tarttis hakee parit kukat. Yks kukkatalo on tänään auki. Eikä satu olemaan mitään tähdellisempää tekemistä. Oon ollu niin paljon nyt töissä iltasin, etten oo ehtiny edes kaikkia kukkia hommata parvekkeelle. Ja mies tulee töistä parin tunnin päästä, niin tarvii laittaa ruoka valmiiks. Saadaan istua samaan ruokapöytäänkin pitkästä, pitkästä aikaa.

Kp 7