Keskiviikkona tuli avattua tämän kesän terassikausi, tai jokilaivakausi siis. Ei kyllä ollu mikään hellekeli, mutta lämmittimien ja lämpimien vaatteiden kanssa siellä pärjäs muutaman tunnin. Sen jälkeen päätettiin mennä vielä syömään, ja kotona olinkin vasta kahdentoista aikaan. Vaikka olin ajatellu vaan käydä. Mutta kiva ilta oli! Toivottavasti ilmat alkais pikkuhiljaa lämpeneen. Mä oon kaivannu niitä toukokuun ihania hellepäiviä, mutta sellasia ei vielä oo ollu. Muutama vähän lämpimämpi päivä kylläkin. Kohta onkin jo kesäkuu, ja sais kesäkin tulla. Kesälomaan on enää 3vkoa, jee. Mä oon pikkuhiljaa haavellu jostain äkkilähdöstä lämpimään. Mutta voi olla että jää vaan haaveeksi..

Meen tänään käymään vanhalla työpaikalla. Siellä varmaan aika moni tietää jo tästä raskaudesta, koska olen tekemisissä muutaman ex-työkaverin kans. Eli saan varautua lukuisiin onnitteluihin, kysymyksiin voinnista ja lasketusta ajasta. Saan varmaan kymmeniä vinkkejä siitä, miten kannattaa sitten tehdä, kun lapsi on sen ja sen ikänen, ja mitä sitte ja sitte kannattaa tehdä. Ja kuinka raskausajasta kannattaa nauttia, koska se on lyhyt aika, ja viimeinen hetki kun saamme olla kaksin.. joo joo.. Oon saanu jo jopa ohjeita, miten lasten kynnet kannattaa leikata. Ja varmaan jo vatsankokoa tirkistellään. Kyllä mä yritän ymmärtää ja ottaa kaikki ohjeet vastaan, mutta miksei kukaan anna vinkkejä ja neuvoja raskausaikaan?! Kaikki ohjeet liittyy aina siihen vauvaan. Kyllä kaikki vinkit on tervetulleita, mutta se ajatus tuntuu vielä niin kaukaselta. Mä keskityn tällä hetkellä tähän ihanaan odotusaikaan! Nauru

Mä meen tänään kaupungille sitte sen työpaikkavierailun jälkeen, ja pitäis ostaa vauvalahja. Saas nähdä tarttuuko itellekin mukaan jotain. Voi olla pieni houkutus. Mä taidan käydä H&M:ltä hakemassa jotain. Kävin Lindexillä ja Stockalla viime viikolla hakemassa yhden toisen vauvalahjan, ja siellä oli jotenkin huonot valikoinmat. Varsinkin Stockalla. Ihan pienten lasten vaatteita oli muka niin huonosti, ja pojille varsinkin. Mä luotan tällä kertaa Henkka&Maukkaan. Mä haluan aina viedä vauvalahjaksi ihan pieniä vaatteita, eli sen kokosia kun se vauva nyt on. Koska yleensä kaikki vielä 62 tai 68 kokosia. Ja vanhemmatkaan ei yleensä oo ostanu kovin monia pieniä vaatteita. Mahtuu sit sen ajan ku mahtuu. Ei oo kiva että lapsi on ekat kuuakudet ku "lainavaatteissa", jos ne kaikki on liian isoja. Mä haluan itekin sitte joskus saada lahjaksi sen kokosia vaatteita vauvalle, kun se sillä hetkellä on. Mua ärsyttää jos pitää ostaa 2 kokoa liian isoja vaatteita, "koska ei oo kiva, että lapsella on liian pienet vaatteet". Se on tietty asia erikseen, jos lapsi käyttää koko 62 ja sitten joku 62 koko onkin liian pieni. Mitä muuta vois ostaa vauvalahjaksi kun vaatteita? Meijän tuttavapiiriin on tulossa aika paljon vauvoja, poikavauvoja varsinkin. Ja välillä tuntuu, että olis kiva viedä muutakin. Ja muutamilla ainakin on ihan hirveesti vaatteita, että niitä ei ainakaan kannata viedä. Saas nähdä kasvaako munkin mahassa poika. Meillä molemmilla on sellanen poika-fiilis, mikä tietty voi muuttua vielä monta kertaa, ja olla ihan harhaluulo Yllättynyt Kuukauden päästä sekin saattaa selvitä! Ens viikon torstaina on neuvola. Ens viikko on muutenkin niin kiireinen viikko, että stressiä meinaa pukata. Tiistain ja keskiviikon oon työmatkalla, ja sitte töissä on kaikenlaista. Mutta onneks se kesäloma on lähempänä koko ajan..

Paino on tainnu nousta, kun tänäkin aamuna vaaka näytti 62.4kg. Se ei oo tällä viikolla ollu enää kauheen lähellä kuus kakkosta, eli kai tässä sitä painoa sitte alkaa tulla. Ja eilen aamulla paino oli 62,8kg (!!), mutta se ehkä johtui siitä raskaasta ravintolan iltaruuasta.

Tällästä täällä, viikkoja tänään 14+5