En oo ihan hetkeen päivittäny blogia, kun ei oikeestaan oo ollu mitään asiaa.. Kaikki on edelleen oikein hyvin, ja uusi luku on pyörähtäny viikkojen kohdalla käyntiin. Painoa on nyt tainnut tulla kilo lisää alkupainoon, mikä aiheuttaa minussa pienen pientä kriisin poikasta. Mutta se kuuluu asiaan, joten mitä sitä murehtimaan. Niin sen kuuluukin olla. Ja eihän se kilo tässä vaiheessa edes ole paljon! Jossain vaiheessa kun en ollu raskaana, niin luin muiden blogeja ja keskusteluja, ja jos joku kertoi, että tässä vaiheessa ei ole tullut kuin muutama kilo, niin oli aina ihan hämmästynyt kilojen vähyydestä. Oon jotenkin aina ajatellu, että kilot kuuluu raskauteen, tuli niitä kuinka paljon tahansa. Mutta eihän se ihan niin mene. Ja oon ajatellu, että mulle niitä varmaan tulee ihan hirveesti. Ja voinhan mä lihoa tässä raskaudessa vaikka 25kg, ehtiihän niitä vielä tulla! Musta tuntuu, että "valitan" näistä kiloista koko ajan. Ei ne mulle nyt mikään ihan kamala asia oo, ja syön kyllä ihan normaalisti enkä mieti jokaista suupalaa. Enkä ees joka toista... Kaikki vaatteet mahtuu edelleen oikein hyvin päälle, eikä edes nappi kiristä.  Mulla on nyt kauhee himo hedelmiin. Nektariineja meni viikonloppuna vähän reilu kilo, ja omenoita meni noin viikossa varmaan 2kg. Kävin ostamassa torilta sellasen ison pussin, en tiä montako kiloa siinä oli. Kolme tai neljä isoa omenaa, ja loput pieniä, yhteensä 14 omenaa. Ja niistä on yksi jäljellä.. Rautakuurista huolimatta maha on toiminu moitteettomasti, kiitos hedelmille! Vaikka normaalisti mun suoli on aika laiska, varsinkin rautakuurin aikaan. Mutta se siitä suolesta..

Mulla oli muuten viime viikolla sellasia tosi hassuja supistuksia. Niitä tuli useampana iltana ja aamuna. Maha meni ihan sellaseks palloks, niin että sen ulkoapäin huomas. Ne ei onneks ollu kipeitä eikä kestäny kauaa. Mutta näky oli omituinen! Supistuksiahan saa olla kunhan ei oo kipeitä eikä niihin liity verenvuotoa. Raskauden jälkeisestä palautumisesta vielä, että yks tuttava synnytti 2,5vkoa sitte ja sille tuli  raskauden aikana 20kg painoo, joista varmaan karkeasti arvioituna hirvittäviin turvotuksiin meni 5kg. Niin nyt tää tuttava on vetäny jalkaansa ihan omat farkut, joita käytti ennen raskautta. Ja painoa on jäljellä vielä muutama kilo. Että sillai. Ei se sitä tarkota, että vaikka painoa tulee paljon, niin se kaikki jää pysyväksi riesaksi. Mutta tää tuttu ei oo pahemmin ehtiny syödä, kun vauva on niin kiinni vanhemmissa. Eiköhän sekin ajan kans irrottaudu äitistä.

Kolmen viikon päästä on ultra, sitä odotellaan innolla. Liikkeitä en oo vielä tuntenu. Yks ilta luulin tuntevani, mutta se ei ois voinu olla kyllä vauvan liikkeitä, koska ne tuntu aika ylhäällä. Niitä oon yrittäny kovasti kuulostella varsinkin iltaisin, mutta eiköhän nekin tässä muutaman viikon sisällä ala tuntumaan. Ja mahan kasvua kans odotellaan. Pieni kumpuhan tossa taitaa olla. Mutta muuten täällä päivät rullaa entiseen malliin. Loma alkaa ensi viikolla. Ihanaa!

17+1