Mä oon alkanu miettimään kauheesti synnytystä, ja sen sujumista. Tai synnytyksessä sinällään mua ei pelota mikään, se menee niinkö menee. Kaikki apukeinot otetaan tarpeen vaatiessa avuksi, ja tiedän, että ympärilläni on osaava henkilökunta. Synnytänhän sentään yliopistollisessa sairaalassa. Mutta mua pelottaa ihan hirveesti, että jos raskaus menee yliaikaiseksi, ja menetän vauvan.. Eihän se todellakaan tarkoita, että kaikki yliaikaiset lapset menehtyy. Ja oikeasti yliaikaisuushan tarkoittaa sitä 42+0 ->. Niin pitkälle minä en tätä lasta sisälläni kanna!! Varmaan aika harva lapsi syntyy lasketun ajan tienoilla. Mä aion kyllä jossain vaiheessa ottaa asian neuvolassa puheeksi. Ja haluan, että se otetaan vakavasti! Mulla on kyllä ammattitaitoinen ja osaava terkkari, joka on kokenut ja kaikenlisäksi hyväsydäminen. Mä pelkään, että kun otan asian puheeksi, niin alan itkemään Itku. Eihän ajoissa käynnistyneellä/käynnistetyllä synnytyksellä voida mitään taata. Mutta yliaikaisuus lisää kohtukuoleman riskiä. Nää ei siis oo mitään tilastotietoja. Se olis vaan niin kamalaa, että ensiks tätä raskautta on yrittetty kaks vuotta, ja sitten menettäisin lapsen!! En siis edelleenkään vertaa kenenkään kokemuksia omiini. Joku on kokekut monta keskenmenoa, ja rankkoja hoitoja, ja yrittänyt monta vuotta jne.. Mutta minulle tämä kaikki on ollut siinä määrin rankkaa, että oletan, että olemme voiton puolella, ja saan oikeasti lapsen vierelleni kulkemaan loppuelämäksi. Voihan siinä synnytyksen aikanakin joku mennä pieleen, vaikka se olis ajoissa käynnityny, mutta silti. Pointtini tässä on se, että en halua, että raskaus menee paljoa yli lasketun ajan. Sanokoon muut mitä lystää, mutta mua se pelottaa!! Yllättynyt

Käytiin miehen kans eilen Ikeassa, ja ostettiin vauvalle petivaatteita, ja potta! Potalla tuskin olis tässä vaiheessa ollu kiire, mutta mies halus ostaa sellasen ihanan vaaleenpunasen potan. Se oli aika hellyttävän näkönen. Siis mies ja potta.. Ostettiin me sieltä muutakin sälää, mutta noi ostokset oli niitä mainitsemisen arvoisia. Remppa jatkuu kotona edelleen, mutta hiukan paremmalla puolella ollaan. Enää ei oo niin kaaos, mutta kaaos jatkuu hieman miedompana. Pitää tänään taas siivota, vaikkei se hirveesti näy. Mutta se pöly ja romun määrä ahistaa niin paljon! Pakko kuitenkin vähän siistiä, ettei oo jalanpohjat ihan mustina.

Me ollaan miehen kans mietitty, että jääköhän tämä lapsi meidän ainokaiseksi. Me ollaan tästä pienestä ihmisen alusta niin onnellisia, ja se riittäis meille oikein hyvin. Joskus kauan sitte oon ajatellu, että haluan 3 tai 4 lasta. Siis joskus.. Ajatukset muuttuu, ja varsinkin sillon, kun se ei ookaan niin helppoo se alulle saaminen. Ei olla siis ollenkaan mietitty, että millon pikku kakkonen olis edes tervetullut. Mutta mihinkään hoitoihin en haluais enää lähtee. Ja jos niin edes voi käydä, mutta jos tulisinkin raskaaksi "vahingossa", niin se sopis meille erittäis hyvin. Mä en oo kyllä koskaan ymmärtäny, että raskaaksi voi tulla vahingossa! Kaikkien aikuisten luulis tietävän miten raskaaksi tullaan! Meidän tapauksessa "vahinko" tarkottais sitä, että ehkäisyä ei käytettäis, ja toinen sais tulla jos on tullakseen. Jotenkin ajattelen, että kun on yksi lapsi, niin sitä ei jaksais enää tekemällä tehdä. Eikä niitä kiertopäiviä tulis niin laskettua. Mutta voihan olla, että en sitte ajattele ollenkaan noin kun asia olis ajankohtainen. Jos vaikka muhun iskisikin tajuton vauvakuume. Mulla on muutama kaveri, jonka ensimmäinen raskaus on ollu työn takana, ja toinen raskaus on saanu alkunsa heti, kun sille on annettu mahdollisuus. Kohtu on kuulemma herkempi uudelle raskaudelle, kun se on jo kerran ollu raskaana. En siis tod. tiedä, kuinka faktaa tuo tieto on..

Muuten täällä voidaan hyvin. Urheilun oon jättäny vähemmälle se kamalan vatsakivun jälkeen. Ja mahassa se kyllä tuntuukin, jos oon ollu pitkään jalkojen päällä ja rasittinu. Muutaman kerran oon tuntenu supistuksia, mutta ei ne oo kipeitä, eikä kestä pitkään. Vauva potkii ihanasti, ja musta tuntuu, että se majailee siellä poikittain. Alle 3kk laskettuun aikaan!! Jee!!

27+4, laskettuun päivään 87 päivää