Olin siis maanantaina sokerirasituskokeessa. Ja minä kun ajattelin, että se on mulle ihan helppo nakki, koska mun ei tarvi koskaan heti aamulla syödä mitään, eikä tuu huono olo. Voin päivän mittaankin olla ties kuinka monta tuntia syömättä, eikä tunnu missään. Sunnuntaina söin ihan normaalisti koko päivän, ja klo 22 jälkeen alko paasto. Viimisen suupalan otin varmaan ysin aikaan, söin sillon pari nektariinia. Ja vielä hiukan ennen kymmentä otin lasin vettä, kun jano yllätti. Labra-aika oli siis maanantai aamuna klo 8.35. Mullehan tuli tietysti tuttuun tapaan vähän kiire, ja fillaroin sinne tuhatta ja sataa, ja loppujen lopuks olin siellä jo 5min ennen. Siellä oli ihan sairaan paljon porukkaa, ja kuuma! Kaikki tuolit oli täynnä, ja ihmisiä seisokin siellä. Noh, pääsin huoneeseen sisään, ja olin ottanu kasan lehtiä mukaan aulasta, kun oletin, että saan huilia siellä koko sen ajan. Ja pyh! Aulaan mä jouduin istumaan. Eka siis otettiin se paastoarvo laskimosta, ja samalla otettiin hemoglobiini. Sitten sain juoda sen kokiksen näkösen, -ja lähes makusen litkun. Sitä oli arviolta 4-5dl, ja se piti juoda suht. nopeesti. Ihan hyvin sain se alas, eikä ees tehny tiukkaa. Sitten sinne aulaan odottelemaan, että tunti on kulunu. Ja kun olin istunu siinä sellasen puoli tuntia, niin mulle alko tuleen huono olo! Tuli sellanen heikko olo (vaikkei ollu yhtään nälkä tms), ja vähän alko silmissä sumenemaan. Mä tietty laitoin lehdet pois, ja yritin hengitellä rauhallisesti. Siellä oli ihan pirun kuuma! No ei se olo mihinkään lähteny, ja sit menin vessaan ja yritin hienosti huilutella vettä suun ympärille, ja palasin takas. Sama jatku, joten päätin koputella pariin oveen, josko pääsisin johonkin makaamaan. Kukaan ei siihen koputukseen vastannu, ja onneks se sydänfilmihuone vapautu, ja mä syöksyin sinne. Olin varmaan ihan lakanan valkonen, ja sanoin sille hoitajalle, että oon sokerirasituksessa, ja mulla on huono olo. Mitään makuupaikkaa mulle ei meinannu löytyä, kun kaikki huoneet oli varattu. Sitte pääsin sellaseen lähes tyhjään aulaan istumaan, ja nostin jalat toiselle tuolille. Se helpotti aika nopeesti, ja siellä ilmanvaihtokin toimi paremmin. Olo parani sitte aika nopeesti. Mulla oli eväät mukana, ja söin niistä banaanin, ennenkö lähdin polkemaan töihin testin jälkeen.

Eilen sitte soitin neuvolaan, ja kysyin tuloksia. Hb oli 119, mikä oli noussu hiukan. Sillon toukokuussahan se oli 114, ja söin sen jälkeen n. kuukauden rautakuurin. Se oli kuulemma hyvä lukema, eikä vaadi toimenpiteitä. Sokerirasituskokeen tulokset oli tälläset, sulkeissa raja-arvot; paastoarvo 4,9 (5,3), 1h 6,3 ( 10.0), 2h 6,2 (8,6). Eli nekin oli oikein hyvät! Kiva juttu!

Vauveli on potkinu viime päivinä aika lailla. Mä veikkaan ite, että se on siellä poikittain, ainakin eilen oli.. Pää oikealla ja jalat vasemmalla. Illalla se tais kääntyä, sellanen myllerrys siellä kävi. Ja äsken koitin tunnustella, niin ei ainakaan enää oo poikittain.. Että silleen.. Olin spinning tunnilla eilen, ja vaikka maha on pieni, niin siltikin alkaa se maha olla jo vähän tiellä. Se ajoasento kun on hiukan sellanen etunoja, niin mahaan painaa, vaikkei kaksinkerroin ollakaan. Mulla onkin se jäsenyys enää tämän kuun ajan, ja syyskuu-helmikuun ajaksi vuokrasin sen kaverille. Pientä motivaatio-ongelmaa on ajoittain ollu. Ihan kiva sinne tunnille on mennä, ja oon aina ihan fiiliksissä siellä, mutta se kotisohva olis vaan aina muka kivempi. Kohta voi ihan hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin, kun ei oo sitä jäsenyyttä. Nauru

Masukuvan voisin laittaa vaikka illalla, jos muistan. Nyt oon töissä, eikä mulla työkoneella tietenkään mitään kuvia oo.

Tänään 25+3