Kuten otsikko kertoo, tuli piipahdettua eilen äitipolilla tarkastuskäynnillä. Mullahan olis ollu se aika sinne vasta perjantaina. Vauveli liikku tiistaina ja keskiviikona tosi tosi vähän, ja keskiviikkona seurasin liikkeitä tunnin. En tuntenu kyllä oikein mitään, eikä edes karkit auttanu. Mieskin siinä sitte vähän huolestu, niin päätettiin pienen pohdinnan jälkeen mennä äitipolille näytille. Ja oli kyllä niin iso virhe mennä sinne, että vieläkin ottaa päähän! Koko käyntiin meni aikaa parisen tuntia. Mä en ihan helposti valita mistään, ja nytkin mietin moneen kertaan, että mennäänkö vai ei. Mutta huolestuin kyllä oikeesti, kun tuo yks on touhunnu mahassa niin älyttömästi, ja sit yhtäkkiä vaikenee ihan täysin. No, siellä oli vastassa mukava ja ystävällinen kätilö, joka laitto mut heti sydänäänikäyrälle n. 30min ajaksi. Ja se sano, että ihan hyvä syy meillä oli tulla, jos liikkeitä kerran on tuntunu vähän. Sydänäänet oli normaalit, ja liikkeitäkin tunsin siinä, onneks! Sitte jonotettiin lääkärille varmaan tunnin verran, ja se lääkäri oli kyllä yks ääshooli!! Se alko kyseleen oonko tehny liikelaskentaa, johon vähän sillai ympäripyöreesti vastasin, että eilen en, mutta aamulla kyllä tein, enkä saanu tarpeeks liikkeitä. Kerroin, etten uskaltanu enää iltaan oottaa, kun olin niin huolestunu. Kun yleensä toi neiti liikkuu iltasin enemmän. Siihen se lääkäri tokas, että ei ne vauvat kello kädessä liiku. Siis niiin tympee! Sitte se kysy onko neuvolassa kerrottu liikelaskennasta, ja sanoin että on, ja siltikin se kerto ne mulle, niinku vähä-älyselle, ja halus välttämättä antaa sen kaavakkeen vielä mukaan. Sitte se teki sisätutkimuksen ja ultras. Sisätutkimuksessa kohdunkaula lyhentyny 2 senttiin, kahdelle sormelle auki, eli n.2-3cm auki. Lapsivettä normaalisti, istukkavirtaukset ok, ja kaikki muutenkin hyvin. Vauvan painoarvio oli 3,6kg. Ei viitteitä yliaikaisuudesta. Sillä aikaa kun mä laitoin vaatteita päälle, niin se saneli mun käyntiä nauhuriin, ja oli kuulemma sanonu, että mä en oo laskenu liikkeitä. Mies kun oli siinä lääkärin vieressä koko ajan, niin se kuuli. Just just.. Sain uuden ajan maanantaille, ja perjantain aika tietysti peruttiin. Mä kysyin siinä sitte, että ei mitään käynnistystä suunnitella, johon se otti sellasen kauhistuneen, v-mäisen ilmeen, ja kysyi, että nytkö vai?! Mä vastasin siihen, että en mä just nyt ajatellu, että tässä käynnistettäis. Se tokas, ettei käynnistykselle ole olemassakaan mitään takarajaa, vaan aina mennään voinnin mukaan. Maanantaina on siis yliaikaiskäynti, ja mä varmaan odotan vielä joulunakin, jos tää vauva ei sieltä pois tule, ja mä voin hyvin. Se epäili, että mä tuskin enää tulen maanantain käynnille, koska niin pieni prosentti on enää sillon raskaana. No, mä ite kyllä tiedän, että oon paikalla maanantaina, eikä mitään uutta eikä ihmeellistä oo tämän auringon alla tapahtunu. Toivottavasti se sama ämmä on siellä paikalla, niin annan kyllä tulla tekstiä, jos samanlainen kohtelu jatkuu! Mä olin vaan sillon niin paniikissa, ja huolesta sekasin tämän vauvan takia, etten oikein osanu sanoa mitään. Ja tietty otti päästä, että olin menny sinne ihan turhaan. Vaikka toki se huojensi, että kaikki oli kunnossa. Mä sanoin miehelle, että mä en muuten sitte ryntää synnärille ihan heti kun supistukset alkaa. Meen vasta kun tulee tarve ponnistaa. Ei kai sentään, mutta sappi kiehuu vieläkin siitä käynnistä!! Tuli niin tyhmä olo siellä.

Mutta siis joo. Jos vaikka rauhotuttais.. Vointi tosiaan on hyvä, ja tänään toi vauva on onneks liikkunu hyvin. Niitä kivuttomia supistuksia on tullu lähipäivinä ehkä enemmän, mutta ei ne edelleenkään satu yhtään, ei siis ollenkaan. Pieniä vihlasuja tuntuu häpyluun yläpuolella, jos oikein äkkiä kääntää kylkee nukkuessa. Mutta ei joka käännön yhteydessä. Nyt siis odottelen maanantain käyntiä, ja toivon, että synnytys käynnistyis pian itellään. Mä selailin eilen huvikseni netin keskustelupalstoja, ja katoin, että millon suuremmalla osalla on synnytys käynnistetty. Aika monilla oli siinä 42+1 tai 42+2 tienoilla, mutta myöhäsimmät oli 43+5! Kääk! Ja mä kyllä veikkaan, että käynnistykselle on jonkun näkönen "raja" olemassa, vaikka se lääkäri toista väitti. Halus varmaan vaan olla ilkee. Oletan kyllä todella vahvasti, että käynnistysaika annettais kuitenkin ens viikolle. Aion todellakin vaatia sitä!

Jes, mutta nyt mä taidan alkaa vähän siivoilemaan täällä. On nimittäin vähän siivouksen tarpeessa tämä koti .

41+4