Tänään oli taas neuvolakäynti. Käynti oli aika nopee, eikä siellä mitään ihmeellistä ollu. Verenpaine oli taas aika korkee, mikä saatto johtua pienestä "jännityksestä" ja siitä, etten kerenny istua siellä kauheen kauaa, kun se th-opiskelija mittas sen aika pian, mutta se oli siis 141/84 ja syke huikeat 104! Siis mun oma, sekin oli pakko tähän mainita. Painoa oli tullu 300g viime viikosta. En käsitä. Tässä vaiheessa painonnousu pysähtyy monilla, ja jopa alkaa laskea, mutta mulla se vaan nousee. Vaikkakin kotipuntarilla se on tässä muutaman aamuna ollu laskusuunnassa. Mulla meni nyt se 10kg raja rikki, paska! Neuvolassa käydessä mulla on tietty vaatetta enemmän päällä, ja oon yleensä syöny, kun meen sinne. Kotona punnitsen itteni aika pian heräämisen jälkeen niin, etten oo syöny vielä. Eihän toi paino nyt paha oo, mutta jotenkin vaan ärsyttää, kun ajattelin, että se 10kg olis maximi nousu. Pissa oli ok, ja sf-mitta oli 32. Vähän vähemmän kun viimeks, eli siellä aika alakäyrillä mennään. Vauvan sydän sykki hurjaa vauhtia, sykkeeksi merkattiin 145.  Seuraava aika on taas ens viikon perjantaina. Kysyinkin, että jos menee yliaikaseks, niin onko käynnit tiheemmin. Ei kuulemma ole, kerran viikossa käydään näytillä. En tiiä miten sitte, jos onkin jotain häikkendaalia, mutta jos kaikki on hyvin, niin ei kai oo syytä tiheämpään seurantaan. Ihan fiksua!

Neuvolan jälkeen sain TAAS käydä ultrassa, kun viimeks sitä kohdunkaulan tilannetta ei nähty, kun rakko oli niin täynnä. Tää ihana, huippu tuttava ultras mut, ja oli kiva nähdä taas vauva. Painoarvio tälle päivälle oli 3,302g, Ei ainakaan oo mitään kirppua tulossa! Ja sanoihan se lääkäri synnytysarviossa, että n. 3,5kg lasketun ajan tienoilla. Vatsan päältä ei ihan koko totuutta nähty kohdunsuun tilanteesta, ja se pyysi jos saa ultrata alakautta. Se myös epäili aluks, että istukka olis osittain siinä kohdunsuulla, mutta tarkemmin katottuna se oli ihan hyvässä paikassa. Alakautta katottuna kohdunkaula oli ihan ennallaan, ei ollu lyhentyny. Mutta se oli avautunu, ja noin sormelle auki! Ja sitä pehmenemistä oli tietysti havaittavissa. Pää oli kuulemma tosi alhaalla, ja se kysykin tunnenko mä sen pään jalkojen välissä. En mää kyllä tunne sitä, ei ainakaan häiritse. Paitsi toissapäivänä kun olin vessassa  ja istuin pöntöllä, niin kun pyyhin, niin siellä välilihan alueella tuntu sellanen kova alue, vähän uloneva. Ilmeisesti se on se pää. Tollai just kun pöntöllä istuu ja sinne kohdistuu painetta, niin se tuntu. Lapsivettäkin oli kuulemma aika vähän, ihan normaalia, ja se tuumas, ettei se neiti siellä kauaa viihdy. No ei varmaan, kun sen on pakko tässä kolmen viikon sisällä tulla ulos. Vaikka väkisin . Toi oli mun mielestä aika jännä juttu, että olin jo sormelle auki, kun yleensä ens synnyttäjillä se kaula häviää ensiks, ja sitte vasta avautuminen. Tässä muutamana päivänä on ollu taas sellasta pientä menkkatuntemusta. Jotenkin tuli sellanen kiva olo, että jos näin pienillä tuntemuksilla se on jo sentin auki, niin sehän saattaa avautua lisää lähipäivinä vähän vaivihkaa niillä menkkakivuilla. Ja jos se pääkin on siellä alhaalla, niin se sais vähän jyystää paikkoja auki. Mutta en sit todellakaan kyllä kuvittele, että saisin paikat kunnolla auki ihan kivuttomasti, no way!! Se tuttu antokin meille ohjeeksi harrastaa ahkerasti seksiä, niin saisin aikaseks kunnon supistukset. Täytyypä siis noudattaa ohjeita! Ja se on kuulemma sallittu vaikka ihan päivittäin, jees jees.... En mä tosissaan kyllä ajatellu, etteikö se olis sallittua.

Neuvolan ja ultran jälkeen sitten menin sinne piikille, possu sellaiselle. Mä olin kuvitellu, että siellä olis kauhee jono, mutta siellä ei ollu ainuttakaan mua ennen! Pääsin siis suoraan sisään. Tossa pisteessa kylläkin rokotettiin vaan raskaanaolevia, mutta silti yllättävän rauhallista. Ohjeeksi sain, että Panadolia ei kannata ottaa mihinkään pieneen sivuvaikutukseen tai kolotukseen, vaan sitte vasta jos on ihan pakko, jos esim. nousee korkee kuume. Ihmettelin, että miks moinen ohje. Mutta uutisissa oli, että Panadol heikentää rokotteen tehoa lapsilla, joten pätisköhän sama myös raskaanaoleviin tai kaikkiin muihinkin. Vielä ei oo mitään sivuvaikutuksia tullu, ei edes käsi kipeeks. Tai toki se pistokohta tuntuu, jos sitä painaa. Rokotuksen jälkeen kävin vielä labrassa antamassa verinäytteen hemoglobiinia varten. Ne otti myös samalla alapäästä valkovuotonäytteen. Mulla oli taas eilen kauheet valkovuodot ja kutinat. Limakalvot oli tosi ärhäkän näköset. Ajattelin, että oisko se sittenkin hiivaa, kun ei se Ceralan oon ihan täysin auttanu. Mutta voihan se tietty olla niinkin, että kun limakalvot on kuivat ja siten sitte arat, niin valkovuoto ärsyttää limakalvoja herkemmin. Maanantaina sitte selviää oliko mitään. Vaikka se on aika pieni vaiva, niin se on jotenkin tosi ärsyttävä vaiva! Oon kuitenkin käyttäny sitä öljyä jo 2viikkoa päivittäin. Luulis, että auttais jos ne on ihan vaan kuivat. Eli kyllä mua on tänään tutkittu ja hoidettu!

Nyt mä meen soffalle karkkipussin ja uusimman Vauva-lehden pariin. Jotta se vauva sais vähän lisää sokeria ja kasvuvoimaa.. By the way... laskettuun päivään olis enää 9 päivää .