Mulle on iskeny ihan kamala väsymys! Oisko tää joku elimistön tapa valmistaa kroppa synnytystä varten. Mä nimittäin nukun yöllä niin hyvin, ettei voi kyllä siitä johtua. Joka yö tulee nukuttua sellanen keskimäärin 10h. Ja se väsymys iskee päivällä. Tänäänkin olin ihan poikki, kun olin imuroinu, mutta väkisin vein itteni lenkille/ulkoilemaan. En oo tällä viikolla vielä kertaakaan käyny lenkillä. Joten oli pakko. Srn jälkeen kyllä vähän piristy. Mutta veikkaan, että uni tulis, jos menisin vaakatasoon. Pitää muista ne terkan sanat siellä synnytysvalmennuksessa, että jos väsyttää, niin nukkumaan. Koskaan ei tiedä onko ens yö se, jolloin synnytys käynnistyy, ja sillon ei paljoo nukuta. Eli tarttisko vaikka mennä ainakin makoilemaan ja lukemaan. Ei mulla mitään ihmeempää tekemistäkään olis.

Maanantaina soitin neuvolaan niistä labravastauksista. Hb oli noussu 108-> 119, ja se valkovuotonäyte oli negatiivinen. Ihan hyvin on siis rauta vaikuttanu. Raudan syöntiä jatkan synnytykseen asti. Rokotteesta tuli käsi aika kipeeks, mutta sen kans pärjäs. Olihan se kipee, jos esim. vaihto yöllä kylkeä, mutta kyllä sillä puolella pysty hyvin nukkua. Se oli vähän sellanen kun ois tehny sikakovan olkapäätreenin tai sit joku ois lyöny kovaa siihen kohtaan ja siinä ois iso mustelma. Nyt se on enää kipee vaan, jos siihen oikein painaa. Mun kohdalla siis pikku juttu, ja selvisin vähillä rokotusreaktioilla. Perjantaina olis taas neuvola. Se onkin tän viikon huipentuma!

Mitään synnytykseen viittavaa ei ole havaittavissa. Ei oo limatulppaa näkyny, ei kipeitä supistuksia, eikä niitä menkkakipuja. Kivuttomia supistuksia kylläkin on, ja välillä ne on aika pitkiä. Jostain luin, että jos kivuton supistus kestää yli minuutin, niin se saa jotain aikaan tuolla pääkallopaikalla. En oo kyllä kelloo tuijotellu, mutta ei mun supistukset oo niin kauaa kestäny, vaikka pitkiä onkin ollu. Ja sit seuraan yhtä keskustelupalstaa, niin siellä joku "vanha"/kokenu terkkari oli sanonu odottavalle, että on 3 merkkiä, joista tietää, että synnytys on lähellä: 1. Verenpaine kohoaa, 2. paino laskee, 3. maha pienenee. Mulla ei oo mitään noista oireista! Tai RR on parilla viime kerralla on koholla, mutta varmaan ihan muista syistä. Ja monilla se paino varmaan laskee siks ennen synnytystä, koska maha alkaa toimimaan, ts. tulee ripulia, ja joillakin katoaa ruokahalu. Mutta kuten oon sanonu, niin on ne synnytykset käynnistyny ilman ennakkovaroituksia tai -merkkejäkin. Nyt alkaa olla havaittavissa sellasta pientä kiihtynyttä tekstaripommitusta. Yhä useampi kyselee, että oonko vielä yhdessä paketissa, ja mikä on vointi jne... Ihmettelen vaan, kun sellasetkin kaverit kysyy, joiden kans oon tekemisissä. Siis en mä kaikkien kans tietty joka päivä tai joka viikko soittele, mutta siis olen kuitenkin aika paljon yhteyksissä. Kai ne nyt tietää, että mä ilmotan, kun on jotain kerrottavaa. Mutta ehkä se pommittaminen on vaan sellasta "mitä kuuluu"- tyyppistä kyselemistä. Että kaikki on täällä hyvin. Kai mä oon moiseen sortunu joskus itekin.. ehkä. Mutta eipä tuo oo vielä alkanu ärsyttään.

Meijän yks kaveripariskunta sai eilen lapsen, vaikka niitten la oli pari viikkoo meidän jälkeen. Epäreilua sanon minä! Mä kyllä oonkin koko ajan sanonu, että ne on jo synnyttäny ja päässy kotiinkin, ennenkö me synnärille asti päästään.

Tässä siis viime hetken kuulumiset, toisin sanoen ei mitään uutta . Mutta pääasia on, että kaikki on hyvin!

39+3