Ristiäiset tuli vietettyä, ja ne meni oikein kivasti. Kaikki lähimmät oli paikalla, ja tunnelma oli lämmin. Neitikin käyttäyty oikein mallikkaasti. Tilaisuuden alussa se vähän itkeskeli, ja kun sai töräytettyä kunnon satsin vaippaan, niin sitte oli hyvä hiljentyä kuuntelemaan pappia :). Neiti sai paljon kivoja lahjoja! Kirjoja, vaatteita, säästölipas, astioita ja aterimet, rahaa... Kaikki oli tosi mukavia lahjoja äitinkin mielestä! Se juhlaviikko oli tosi kiireinen ja vähän stressaavakin, kun oli muka niin paljon laitettavaa ja leivottavaa, ja mies oli koko viikon töissä. Ja kaikenlisäks vielä normaalia pidempiä päiviä. Mutta kaikki siis saatiin valmiiks, ja minäkin sain nauttia juhlista.

Perjantaina meillä olis neitin kans taas neuvola. Saas nähdä kuinka paljon painoa ja pituutta on tullu lisää. Pian alkaa olla viimisetkin 56cm vaatteet liian pieniä, nyyh . Ollaan otettu muutamia 62cm vaatteita käyttöön. Mä kyllä innolla odotan, että saan alkaa käyttään niitä, koska siellä on tosi paljon ihania ja tyttömäisiä vaatteita. Me oltiin eilen kaupassa koko perhe ja neiti nukku kaukalossaan siinä kärryssä, niin mä jotenkin jumituin tuijottamaan sitä ja huomasin, kuinka paljon se onkaan kasvanu!! Posket oli pulloset ja pituutta tullu lisää. Ei se ole enää sellanen pikkunen rääpäle. Ja onhan painoa tullu lisää n. 10 cm syntymästä! Sillon ihan alussa se tykkäs nukkua mun rinnan päällä ihan kippuralla, kun mä istuin sohvalla ja kattelin esim. telkkua. Kohta se ei edes mahdu siihen rinnalle.. Kauheeta kun mä päivittelen sitä koko ajan, kuinka se kasvaa. Hienoahan se on, mutta aika vaan tuntuu juoksevan niin pirun nopeeta eteenpäin! Mä veikkaan, että neiti painaa perjantaina 5610g ja pituutta on... 59cm. Katotaan kuinka lähelle osuu veikkaus. Tyttö tosiaan jokeltelee jo kovasti, ja ne hymyt on vaan niin ihania. Pari kertaa se on nauranu ääneenkin, mutta ei siitä oo tapaa tullu. Sellasella leikkimatolla se tykkää leikkiä ja heilutella niitä eläimiä. Ja niillekin se juttelee :) Vatsallaan mä yritän sitä joka päivä pitää muutamia kertoja, mutta ei edes näytä siltä, että se kääntyis mihinkään päin. Päätä se jaksaa hetken kannatella ja se varmaan on niin tylsää, niin se painaa pään käsien päälle, ja alkaa imeen nyrkkiä. Eikös vauvat yleensä käänny ekaks vatsalta selälleen. Toi kääntyis kyllä ennemmin selältä mahalleen, kun se välillä kierähtää vähän niinku kyljelleen, jos oikein touhottaa. Mutta ei se taida sitäkään ihan heti tehdä. Mä kävin ostamassa sille yks päivä vähän leluja, kun me tajuttiin, ettei sillä oo mitään leluja, millä se vois leikkiä. Muutako se matto. Ostin sit pari helistintä ja kangaskirjan. Niillä pääseen ainakin alkuun. Nyrkkiä se muuten imee välillä niin suurella intohimolla että. Välillä kuuluu ihan mielettömät imuäänet makkarista olkkariin asti. Sillä kyllä on tutti, mutta jos tutti on lentäny suusta pois, niin nyrkki ajaa saman asian.

Ja kun tyttärellä on tarkastus perjantaina, niin minä menen jälkitarkastukseen torstaina. Ihmeen nopeesti oon palautunu synnytyksestä. Kävin viime viikolla joukkopapassa, eikä se tuntunu sen kummemalta kun ennenkään. Kauheen hitaasti se hoitaja vaan sen kaiken teki. Kehui, että hienosti on paikat palautunu. Mä oon vähän miettiny minkä ehkäsyn ottaisin käyttöön. Minipillereistä en oikein innostu, enkä tod. mistään kierukasta. Ehkäisyrengasta ei voi imetyksen takia vielä alottaa. Kondomi taitaa olla tällä hetkellä ainut ratkasu, ja sitä me nyt ollaan jo käytettykin. Eipä se paras vaihtoehto oo, mutta siihen täytyy tyytyä. Eipä oo pahemmin ehkäisyasioita tarvinu viimiseen 3 vuoteen miettiä! Tuntuu ihan hölmöltä, että just sitä lasta tekemällä tehtiin, ja nyt yhtäkkiä tarviikin miettiä keinoa, ettei tulis raskaaks. Mutta kun sitä ei kukaan tietty tiedä, vaikka sitä pamahtais paksuks kertalaakista ens kerralla. Enkä mä ees tiedä, tuleeko meille enää lisää lapsia.. Tällä hetkellä tää yks ja ainut tuntuu niin täydelliseltä, että se riittäis meille. Eikä sitä tietty tiedä tuliskokaan sitä enää raskaaksi. Mihinkään hoitoihin en halua lähteä. Mun luonteella sellanen ei kyllä onnistu, että "saa tulla jos on tullakseen". Sitä joko "tehdään" tai ei tehdä. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin mulla jäi kyllä pikkasen hampaankoloon siitä synnytyksestä. Ainahan sitä sanotaan, että se unohtuu pian jne.. ja kyllä se pahin kipu tietysti onkin unohtunu. Mutta kun se kesti niin kauan ja sitte siinä oli vielä sitä muuta probleemaa. Raskausaikahan oli mahtavaa aikaa, ja olin elämäni kunnossa. Ja raskaudesta palauduinkin tosi hienosti. Mä ostin viikonloppuna uudet farkut, kun mitkään edelliset ei enää istu. Kaikki roikkuu mun päällä. Mies tokas yks pvä kun oltiin lähdössä kauppaan (uudet housut jalassa), että "sun takapuoli näyttääkin aika pieneltä". Mä olin niiiin ylpee, ja totesin sille, että täytyykin olla useammin raskaana, jos takapuoli joka kerta vaikka pienenis ;) Noh, ei se mikään ihan valtava oo ollu, mutta ainahan sitä itestä löytyy parannettavaa. Ja uudet housut oli tosiaan kokoa pienemmät kun aikoihin, ja yhdestä toisesta mallista meni vielä pienempi koko, koko 29. :)

Ai niin, ja kuten toi otsikko kertoo (meinas koko aihe unohtua..), niin meidän pikku oravalla on nuha. Mulla on ollu tässä varmaan pari viikkoo sellanen olo, että nuha saattais olla tulossa. Muttei oo tullu päälle, Ja sunnuntaina ajattelin, että nyt se sitte tuli. Pari kertaa oon joutunu niistämään, mutta ei se tauti tullukaan. Onneks. Mutta neitiin se sitte tarttu. Pöh! Ei sillä mikään kauheen paha tauti oo. Lähinnä öisin se on aika tukkosen olonen, ja viime yön se nukku aika rauhattomasti. Ähisi kauheesti. Päivällä valu vähän sellasta kirkasta. Mutta muuten se on ollu ihan oma ittensä, vaikka sylissä se halus olla normaalia enemmän. Ei noi leikit kauheesti lattialla kiinnostanu. Aamulla mies imi nenä fridalla vähän saalista. Ja sitte se yskii aina välillä. Vitsi, että tollasen pienen ihmisen yskä kuulostaa niin hellyttävältä. Jos yskää voi niin kuvailla.. Sellanen pieni kova yskä. Toivottavasti tauti menee pian ohi, eikä ainakaan pahene. Mä kyllä yritin sillon viikonloppuna olla pussailematta, kun tauti tuntu olevan tuloillaan, mutta ei auttanu.

Nyt varmaan tarvii mennä suihkuun. Neiti meni jo yöunille. Neiti, joka täyttää kohta 2kk :)