Siis mitä mulle on tapahtunu!?? Mulle on iskeny ihan kauhee vauvakuume, ja se tuli kyllä ihan puskista! Tosi monet, joiden lapsi on nyt n. vuoden, niin miettii jos tekis toisen lapsen. Kuuluuko tässä vaiheessa tulla siis joku vauvakuume.. Tekis ihan hirveesti mieli olla raskaana. Mutta jos asiaa ajattelee ihan realistisesti, niin ei se nyt oikein sovi tähän väliin. Mikään ei todellakaan oo meille itsestään selvää. Voishan olla, etten ees tulis raskaaks vaikka kuinka yrittäisin. Mutta haaveilla saa aina kaikesta, oli mahdoton tai mahdollinen haave. Mä olin hetki sitte ihan sata varma siitä, että mulle ei mitään vauvakuumetta oo tulossa, meille ei tuu vielä toista, jos koskaan. Ja nyt yhtäkkiä tää asia pyörii mun mielessä 24h. Mun kuumeilu ei ollu mitään ennen raskautta verrattuna tähän!

Käytiin viime viikolla juttelemassa pankissa talonrakentamisesta. Tonttilaina saadaan tässä vaiheessa, siinä ei oo ongelmaa, mutta jos saadaan tontti ja aletaan rakentamaan, niin mulla pitää olla työpaikka. Tontteja ei täältä noin vain saa, ainakaan mitään kovin edullisia. Me ei olla valmiita maksamaan tontista mitään 90 000 euroa, eikä meillä olis edes varaa sellaseen. Jos meillä kävis niin hyvä tsäkä, että arpaonni suosis meitä, niin tottahan me se tontti pidettäis ja alettais rakentamaan. Mutta aika näyttää mitä tapahtuu. Liikaa ei kannata miettiä ja suunnitella.

Tytön kohdalla ollaan siirtymässä yksiin päikkäreihin. Just tossa viime viikolla mietin ja kommentoinkin yhteen blogiin, ettei yhdet päikkärit oo tässä huushollissa vielä ajankohtasia. Nukkumaanmeno alko olemaan taas melkosta tappelua 3 kertaa päivässä. Eilen mies sitte tuumas, että ei laiteta tyttöä toisille päikkäreille, kun ekoja nukku kuitenkin 2h. Hyvinpä tuo jaksoi iltaan asti, ja nukahti tosi hienosti illalla. Yöllä ei inahtanu kertaakaan, ja aamulla puol 6 sai maidon ja jatkoi unia vielä kahdeksaan asti. Yöt on ollu tässä parin viikon aikana aika katkonaisia. Ehkä sitä unta ei vaan enää riitä kaksille päikkäreille ja yölle. Kokeillaan nyt sitte niitä yksiä päikkäreitä. Varmaan siinä vaiheessa, jos aamulla herätään aikasin, niin kahdet on paikallaan. Tai jos ne ns. ekat unet jää vaikka tunnin mittasiksi. Päikkäreitä tarvis kuitenkin se 2h tulla päivän aikana. Pottailu on oikestaan kokonaan jääny. Pitäis varmaan taas alottaa harjotukset. Oon vaan ollu aika laiska, kun ei sinne pottaasn koskaan tullu mitään. Tyttö kyllä jaksaa istua siinä aika hyvin, mutta monesti kun se nousee potalta ja lähtee kävelemään jonnekin, niin pissa tulee sitte lattialle. Karkeat ruuat alko yhtäkkiä menemään hyvin. Oikestaan kaikki 8kk ruoat menee, vähän niitä hienonnan haarukalla. Oon antanu tytölle usein oman lusika ruokailun ajaks, ja jogurttia se osaa syödä ite. Se kun ei heti tipu lusikasta. Tytön ilme oli niin hyvä, kun se sai lusikan suuhun ja lusikasta jotain syötävää ja ihan ite!! Maitoa aletaan maistelemaan varmaan tässä viikon sisällä, kun tyttö täyttää 11kk. Oon mä kyllä ruokailun yhteydessä antanu omasta lasista maitoa, ja näyttää tykkäävän siitä(kin). Ottaa mielellään monta hörppyä. Ruokajuomana meillä on yleensä vesi, jota tyttö hörppii aika omatoimisesti nokkamukista. Miedän lautasilta tyttö söis kaikkee, ja ollaan edelleen annettu vähän kaikkee. Ihan maustettujakin juttuja, ja hyvin uppoaa. Sen suolan kans saa kai vielä tässä vaiheessa olla tarkkana, mutta en usko että se kauheen vaarallista on jos jotain makuannoksia saa. Ja me ei kyllä kauheita suolankäyttäjiiä edes olla. Ihanaa ja helppoa, kun kohta saa antaa kaikkee mahdollista ihan luvan kans! Ja jos tyttö alkaa pärjätä yksillä päikkäreilläkin, niin sekin helpottaa päivän kulkua.

Mulle on iskeny kauhee paniikki, mä oon menossa kahden kuukauden päästä töihin!! Kauheeta, en halua, en en en en en en....!!! Työpaikasta ei hajuakaan, mutta eiköhän joku paikka löydy. Mä muistelen viime kesääkin niin haikeana. Oli se vaan niin ihanaa... Tippa tulee silmään. Mä en kestä.. :( Ihana alottaa aamut rauhallisesti. Kun tyttö herää, haetaan se meidän väliin. Katotaan hetken aikaa Huometa suomea, vaihdetaan vaippa. Noin puolen tunnin, tunnin päästä noustaan aamupuuron ja kahvin keittoon. I  kotiäitiys..