Täällä taas, hengissä ollaan. Pari viikkoa sitten oltiin tytön kans taas kipeenä. Tytöllä oli tosi nopee vatsatauti, jonka mä tietysti sain sitte seuraavana päivänä kuumeen kera. Sen jälkeen päätin, että tän vuoden sairastelut on nyt sairastettu ja loppuvuosi ollaan terveinä. Kiitos. Pääsiäisenä oltiin tytön kanssa kahdestaan mun vanhempien luona. Junalla porskutettiin 5h. Menomatka meni tosi hyvin, tyttö jakso piirtää ja lukea kirjoja. Oli kiva nähdä mun vanhempiakin pitkästä aikaa. Ollaan nähty ne viimeks tammikuun alussa. Tyttökin oli tietysti kasvanu ja kehittyny huimasti tässä välissä. Nähtiin tytön serkkupoikaakin ja oli ihana seurata niiden touhuamista. Menomatka olikin sitten vähemmän kiva. Tyttö ei olis oikein jaksanu enää istua junassa, eikä kyllä äitikään. Ja kuten VR:llä on tapana, junat oli 30min myöhässä. Noh, yks puolituntia sinne tai tänne, mutta se oli liikaa. Ei siis mitään erityistä häppeninkiä ollu, mutta kuitenkin.

Vappukin sieltä tulla jolkottaa. Meidän piti mennä yhden kaveripariskunnan luo istuun iltaa, ihan lasten kera. Yllättäen siltä naiselta tuli viesti, että ne on kauheessa räkätaudissa. Ja mieskin sitte päätti viime yönä sairastua, aamulla oli kuumetta 37,9c. Se siitä vapusta. Mutta eipä tuo haittaa. Ihana olla kotona ihan rauhassa. Eihän kelitkään oo mitkään parhaat vappukelit. Tänään haen kasan hyvää syötävää, niin eiköhän se vappu siitä iloksi muutu.

Mä oon muuten varmaan jotenkin viallinen yksilö. Oon edelleen ihan järkyttävän väsyny. Tuntuu, että tää väsymys ei nukkumalla lähde pois. Oon laihtunu alkuvuoden aikana n. 5kg, mikä nyt ei sinänsä mikään hurja määrä oo. Tällä hetkellä mittari näyttää 57kg. Vaatteet roikkuu päällä. Nyt kun olin kotipuolessa pitkästä aikaa, niin kaikkien mielestä oli tietysti laihtunu ihan kauheesti. Oon menossa maanantaina lääkäriin, gynelle siis. Tarvii uusia Nuvaring resepti. Ajattelin josko se samalla laittais mulle lähetteen jonnekin. Ehkä tämä on vaan jotain stressiä, mutta kun en kyllä tiiä mistä. Syön erittäin hyvin, ja kaikki herkut maistuu, joten tällä elämäntyylissä painon kuuluis nousta.

Raksaprojekti etenee. Kaivuri on tulossa hommiin tässä parin viikon päästä. Pohjia aletaan tekemään kesäkuun alkupuolella. Talopaketti tulee elokuussa. Kai siitä talo tulee, joskus ens kesänä.

Tyttö alottaa nyt toukokuun alusta kokopäivähoidon. Hoidossa menee edelleen oikein hienosti. Sanoja tulee paljon, ja uusia sanoja tulee koko ajan. Hirveesti se matkii kaikkia sanoja mitä me sanotaan. Titi-nalle ja Fröbelin palikat on kova sana. Niiden tahdissa se tanssii ja laulaa. Pottailu on pannassa, evvk. Siis tyttöä ei kiinnosta.

Mutta nyt alkaa ruokatunti, joten kipin kapin syömään!

Vauhdikasta Wappua!!