Oon tässä jonkun kerran maininnu työtilanteesta. Töitä olis, mutta kiinnostus ei oo ihan maximissaan tässä työssä. Paremman puutteessa kyllä menee. Olin muutama viikko sitte yhdessä haastattelussa, talon sisäinen haku. Se olis ollu sellaseen pieneen yksikköön. Pieni yksikkö = haavoittuva yksikkö. No, tietenkin ne kysy siellä, onko mulla perhettä. Onhan mulla, ja jotenkin meninkin siinä sitte kertomaan, että miehellä vuorotyö + raksaprojekti. Ja seuraava kysymys olikin, että mitä jos pitää jäädä yllättäen ylityöihin, niin kuka hoitaa lasta. Sepustin jonkun järkevän vastauksen. Mua ei valittu hommaan, ei yllättäny.. Huomasin heti, mitkä oli vääriä vastauksia rouvien kysymyksiin. No, tänään olin yhdessä toisessa haastattelussa. Yksityinen työantaja, ja suht. pieni firma. Ajattelin olla ihan hissukseen perhetilanteesta. Kysyihän ne sitäkin. En kuitenkaan kertonu raksaprojektista mitään. Ja sieltähän se kysymys tulikin; "Miten te teette, jos lapsi sairastuu. Meillä kun on aika pieni tää yksikkö. Jäätkö sinä hoitamaan lasta, vai mies, vai miten"? Minä; " Mun on tarvinu olla vaan kerran tytön kanssa kotona, mies on ollu muut kerrat. Vaikka eipä se tarhan alotuksen jälkeen oo montaa kertaa sairastanu. Yhdessä mietitään, minä en oo automaattisesti jääny kotiin". Nyt voisin veikata, että pieleen meni. Iso miinus tuli siitä, että meillä on 2-vuotias lapsi, ja nyt kuuluis toisen lapsen jo tulla. Ja lapsethan sairastaa paljon, työntekijälle tulee paljon poissaoloja. Iso miinus. Eihän sillä siis loppupeleissä oo mitään väliä, kuinka huipputyyppi olisin, koska nää perhesyyt painaa niin paljon.. Nyt jäädään odottelemaan. Ens viikolla tulee vastaus. Mä haluan oikeesti tän työpaikan. Palkkaa paljon enemmän, ja huomattavasti vähemmän työtä. Ja muutenkin mielenkiintoinen fiilis tästä paikasta. Himpun verran nyt kismittää. Hei kotiäidit siellä kotona, tehkää vaan lapset peräjälkeen, työmarrkinoilla saattaa olla paremmat tsäänsit!

Haastattelun jälkeen käväsin kaupungilla. Ostin jopa ekan joululahjan! Ja itelle kahdet kengät.. Mitenkähän uskalla esitellä ne miehelle..? Ehkä ne vaan ilmestyy eteiseen..?  :)Mies ehdotti joululahjojen suhteen ihan huippuidean. Se ehdotti, että ostetaan tytölle lahjoja niin, ettei kumpikaan tiedä toisten ostoksia. Mä ostan mitä haluan, ja se ostaa mitä haluaa. Nähdään ne vasta aattona, kun pukki on käyny. Ihan huippu juttu! Me ei olla osteltu toisillemme moneen vuoteen lahjoja, ja nyt mies ehdotti, että ostettais. Kivaa! Tuskin maltan odottaa! Mulla ei oo hajuakaan, mitä ostan miehelle. Ei pienintäkään ideanjyvää.