Me päästiin tänään vihdoin ja viimein mustikkametsään. Ollaan me pari kertaa käyty poimimassa ihan syötäväksi muutama marja. Lähdettiin aamulla kymmenen aikaa ja pari tuntia siellä vierähti. Mentiin kävellen ihan tähän lähimetsään. Ihan  hyvä niin, koska mun suuntavaisto ei oo sieltä parhaimmasta päästä. Oisin varmaan sielläkin eksyny, ellei pieni kävelypolku olis koko ajan ollu näköpiirissä. Marjoja saatii vajaa pari litraa, mistä olin äärimmäisen ylpeä!! Aluksi meinas olla pientä käynnistysvaikeutta, koska Tyttö söi kaikki marjat kiposta sitä vauhtia kun sain poimittua. Ja kun olis saanu muutaman marjan jo voiton puolelle, niin se kaato mun kipon. Ja toistamiseen kippo kaatui, kun saalista oli jo pari desia. Meinas kyllä äipältä tulla itku :( Onneksi niitä marjoja kuitenkin riitti, ja saatiin astiat täyttymään. Nähtiin me siellä metsässä kamala iso ruskee sammakko. Yäk! Kiivettyään ison kiven päälle Tyttö huusi mulle, että "äiti tuu kattomaan, täällä on käärme". Mustikat sai aika nopeesti jäädä ja jalat otti askelia aika vilkkaaseen malliin. No eihän siellä oikeesti mitään käärmettä ollu. Onneksi.
Tänään olikin ilmeisesti tämän kesän viimeinen hellepäivä. Puhallettiin Tytölle uima-allas ja se sai hetken aikaa polskia altaassa.

Loma on tänään just puoli välissä. Tuntuu jotenkin, että lomalla ollaan oltu vaikka kuinka kauan, mutta liiän vähän on edessä. Tehtiin vajaa viikon rundi mun kotipuoleen. Aikaa oli taas liian vähän, mutta kerettiinpä näkemään kaikki mun sisarukset. Paluumatkalla poikettiin Tampereen ja asuntomessujen kautta. Mitään kovinkaan ihmeellistä ei siellä messuilla meille ollu, koska kaikki suurimmat sisustusratkaisut me ollaan tehty jo ajat sitte. Lähinnä kateltiin pihoja, ja yksittäisiä sisustusjuttuja. Kivat messut, mutta tunnelma jäi ehkä vähän pliisuks.. Pihasuunnitelma alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan, mutta toteutus menee ensi kesään. Ehtii ainakin ajatukset muhia vielä talven yli.

Vielä 4 yötä ja sit me lähetään Rodokselle. Ihanaa...