Eilen illalla kävin siellä lääkärissä ja hyvä lääkäri olikin. Perehtynyt juuri niihin asioihin, mitkä mulla oli vaivana. Se ultras ja kaikki oli hyvin. Yksi johtofollikkeli siellä möllötti, eli ovuloin lähipäivinä. No se ei mikään uusi juttu olekaan, ovuloin normaalisti. Kohtu oli aika taaksepäin kallistunut aika voimakkaastikin, on kuulemma tavallaan jonkun muurin sisällä. Oon joskus kuullu, että se saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista itsessään. Mulla on ilmeisesti endometrioosi, mitä oon kivuista jo vähän itsekin epäilly. Lääkäri miettii, että aletaanko nyt hoitamaan sitä endometrioosia vai lapsettomuutta. Tää lääkäri on Tyksissä töissä ja lupas konsultoida jotain endometrioosilääkäriä, koska mulla on aika voimakkaat yksittäiset endon oireet. Ja lupas laittaa s-postia, kun on viisaampi. Hyvää palvelua! Lääkkeeksi päätettiin kokeilla Femar- nimistä lääkettä, joka on rintasyöpälääke. Kuulostaa kamalalta. Se muistaakseni vähentää elimistön estrogeenipitoisuutta ja vaikuttaa positiivisesti endoonkin. Sen aloitan seuraavan kierron alkupäivinä ja sitten oviksen tienoilla ultraan tarkistamaan lääkkeen vaste. Tää lääkäri ei suositellu mulle Clomifenia, koska ovuloin ja se ohentaa kohdun limakalvoa. Ylipäätään hiukan ihmetteli, kun söin sillon Clomifenia aika isollakin annoksella, vaikka ovuloin... Lisäksi se ehdotti mulle yhden veriarvon ottoa, jolla mitataan munasarjasyöpää. Se saattaa nousta endometrioosissa. Sen osuus jäi auki, ehkä sitä mietitään lähempänä.
Kaikinpuolin jäi hyvä mieli käynnistä. Tuli sellanen olo, että ehkä me ei olla "selittämättömästi" lapsettomia vaan siihen on syy.