Tänään oli neuvolapäivä. Kaikki hyvin. Paino lähtenyt hurjaan ylämäkeen, alusta saakka painoa tullut 3kg ja risat. Kääk. Ja kaikki tullu tän kuukauden aikana. Taitaa olla viime perjantaisella pizzalla ja miehen Hulluilta Päiviltä hankkimilla herkuilla vähän osuutta asiaan, kröhöm.. Nyt täytyy taas palata ruotuun. Pissa oli puhdas, verenpaine matalahko 115/70. Sydänääniä taas etsittiin ja etsittiin, ja konekin otti ja simahti. Onneks saatiin kone heräteltyä. Aika tuntu taas pitkältä siinä odotellessa, mutta kyllä siinä tais useampi minuutti mennä. Loppupeleissä äänet kuulu aika vähän aikaa ja sykkeeksi merkattiin papereihin 140. Sf- mitta mitattiin ja sekin meni kyllä vähän niin ja näin, lukemaksi tuli 22,5cm. Aika paljon! Mitan pää ei ollu symfyysissä kiinni, ja toinen pää oli navan yläpuolella, ei kohdun korkeimmassa kohdassa. Oonko vähän taas kriittinen..?? ;) Seuraava aika onkin vasta 5 viikon kuluttua, ja sillon on se "oikea" terkkari paikalla, kiitosssss! Seuraava käynti on myös kela-käynti. Ihan mukava siellä oli käydä tarkistuttamassa perusjutut, mutta mitään ihmeellistä sieltä ei saa. Saatiin myös kaavakkeet osallistua Neopilot- ja raskauspahoinvointi tutkimukseen. Mä muuten mittasin tänään töissä iteltäni verensokerin. Minä kun en halua mennä sokerirasitukseen ellei oo pakko. Viime kerrasta jäi traumoja, kun tuli niin huono olo. Hoksasin asian vasta aamupalan jälkeen, joten mittasin 1,5-2h aterian jälkeisen lukeman. Paastolukemia ei siinä kohtaan tullu mieleen mitata. Mun ei tarvi koskaan syödä aamupalaa heti herättyä, vaan syön sen töissä ysin jälkeen. Kahvia en pysty edelleenkään juomaan, joten nyt oon juonu silloin tällöin sellasia kuumaan veteen sekotettavia cappucino yms. jauheita. Kahvijuoman lisäksi mulla oli tänään ite tehtyä mustikka-viinimarja kiisseliä 1dl ja turkkilaista maustamatonta jogurttia n.1dl. Mun verensokeri oli 3.9 n.1,5h aterian jälkeen! Ei pitäis diabetes olla uhkana. Oon joskus seurannu huvikseni verensokeria töissä ilman raskauttakin, ja mulla tahtoo noin aamusta aamupalan jälkeiset verensokerit mennä vähän turhan mataliksi. Joskus sen tuntee olossa, joskus ei. Ajattelin nyt ottaa muutaman kerran aamupaaston ja ateriaparin, niin tietää vähän, että missä mennään.

 Ens viikolla on rakenneultra, tiistaina. Vähän jo jänskättää, toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin.

ps. Neuvolapäivänä viikkoja siis 19+3