... kesälomaan! Musta tuntuu, etten jaksais (=lue huvittais) olla töissä enää yhtään päivää! Ihan malttamaton fiilis. En oo varmaan koskaan oottanut lomaa näin paljon. Loman jälkeen vielä kuukausi töitä, ja sitten alkais se pidempi loma. Töissä on ollu onneks aika rauhallista. Olin tänään pomon kans kehityskeskustelussa. Jutustelu meni aika pitkälti äitiysloman merkeissä. Ei mulla oo mitään hienoja suunnitelmia tai tavotteita ensi vuodeksi. Muuta kuin kasvattaa meidän pojasta pieni miehen alku.

Sappikivut ja muut tuntemukset on rauhottunu. Nyt oon jo syöny kaikkee mahdollista, eikä mistään oo tullu oireita. Mulle on iskeny kauhee makeanhimo. Koko ajan tarvis saada jotain hyvää. Ja sehän vaan ruokkii sitä makeanhimoa, mitä enemmän herkuttelen!

Tehtiin pieni kesälomasuunnitelmia. Lähetään käymään mun kotopuolessa. Siellä menee vajaa viikko. Sieltä ajellaan kotiin päin, mutta pysähdytään yhdeksi yöksi Tampereelle. Käydään Ikaalisissa Ti-ti Nallen talossa ja tokana päivänä mennään Särkänniemeen kattomaan Koiramäkeä ja Angry Birds puistoa. Tyttö odottaa sitä niin paljon! Mä ootan lähinnä sitä hotellihuonetta. Musta hotelleissa on aina niin ihanat sängyt, ja ne tyynyt <3! Aamupalasta ei varmaan tarvi ees mainita, maistuu!!

Meidän pihakin alkaa pian näyttämään pihalta. Nyt on mullat saatu pientä aluetta lukuunottamatta levitettyä ja tasotettua.  Kunhan joku päivä vähän satais, niin sitte sais kylvää nurmikon siemenet. Aitapuskien kans on ollu vähän arpomista, mutta nyt ollaan ehkä päädytty kiiltotuhkapensaaseen. En halua mitään kovin peittävää tai hoidettavaa aitaa. Mulla on myös kauhee visio omasta kasvimaasta. Mitä kaikkea sinne haluankaan! Tomaatit, munakoisot ja paprikat  on jo itämässä. Vielä pitäis hommata kurkkua ja porkkanaa. Aateltiin tehdä siitä kasvimaasta sellanen pieni ja helppo, mies lupas nikkaroida mulle sellaset istutuslaatikot. Mansikkaa voisin muutaman puskan istuttaa. Lisäksi meille tulee omena-, päärynä-, ja luumupuut. Onneksi meillä on sellanen sopivan syrjänen alue, mihin kasvimaan saa sievästi piilotettua. Musta on kuoriutunu melkonen viherpeukalo! Toivottavasti edes jotain satoa saadaan, niin ei tyssää alkuinnostus siihen paikkaan.

Nyt täytyy lähtee suihkuun. Masu kasvaa ja vauva potkii kovasti. Olo tuntuu kaikinpuolin hyvältä. Turvotuksia on edelleen. Varsinkin työpäivän jälkeen, ja jopa ballerinat tuntuu aluksi napakoilta. Onneks nesteet kuitenkin lähtee liikkeelle ävellessä, ja kengät mahtuu jalkaan. Helle ei ainakaan vielä rasita yhtään, tuntuu yhtä ihanalta kuin ennenkin. Mun tekis hirveesti mieli mennä siihen 4D- ultraan, mutta miehen mielestä se on rahan haaskausta. Ja onhan se tavallaan. Onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa funtsia sitä, jos päädytäänkin siihen. Rautaa popsin joka aamu yhden kapselin tehokkaasti tuoremehun kanssa tyhjään mahaan. Varmaan pari-kolme viikkoa menee, ennenkun jotain vastetta on huomattavissa.

Mutta nyt on pakko lähtee suihkuun, että pääsen nukkumaankin.

 

25+4