Eilen oltiin ultrassa, ja se oli ihana kokemus. Olin kuullu siitä lääkäristä aika paljon negatiivista, mutta mulla ei kyllä ollu mitään pahaa sanottavaa siitä. Oli oikein ystävällinen meille. Aluks se teki ihan perus gynekologisen tutkimuksen, ja kaikki oli ok. Valkovuotoa oli vissiin kai vähän enemmän, mutta ihan normalilta näytti. Ja sitä valkovuotoo on kyllä välillä aika paljon. Ei kuitenkaan riesaksi asti. Sitä istukkarakkulaa, mikä alkuraskaudenultrassa näky, ei ollu enää siellä. Ja se kätilö sanokin, että siellä monesti näkyy asioita, mitkä saattaa huolestuttaa, mutta millä ei oo myöhemmin enää mitään väliä. Yksi aktiivisesti liikkuva sikiö siellä oli, ei kahta :) Ei se kyllä ihan kauheesti siellä heilunu, vasta sitten kun lääkäri pikkasen tökki vatsan päältä. Ehkä sillä oli lepotauko :) Jalat sievästi ristissä hän siellä köllötteli! Syke oli 164, ja niskapoimu oli 0,5mm. Ihan normaali ja hyvä lukema noille viikoilla. Ja kaikki rakenteet näytti normalilta. Pituuttä hänellä oli huimat 44mm! Se pieni olento siellä näytti niin ihmiseltä, oli vähän kasvanu viime näkemästä! Tuntuu niin ihmeelliseltä, että se voi olla jo niin ihmisen näkönen, ja jo niin kehittyny, ja sitte se on vaan muutaman sentin mittanen..  Selkäranka meni kauniina helminauhana, ja leuka, nenä, kädet, jalat ja kaikki näky! Kolme kuvaa saatiin sieltä mukaan. Pitää varmaan laittaa se paras tännekin näytille, kunhan jossain välissä saan aikaseksi. Eipä siellä muuta kummmepaa ollukaan, pääasia oli, että kaikki oli hyvin! Viikkoja mulla oli eilen 11+1 ja sikiö vastas viikkoja 11+0, eli laskettu aika ei muuttunu mihinkään, se on siis 15.11. Seuraava ultra aika kesäkuun lopulla, sillon on se rakenneultra.

Vointi on ihan hyvä, ja enin vatsanturvotuskin on jo laskenu. Ja ilmavaivat on ehkä hiukan hellittäny. Vatsa taitaa olla nyt aika normaaleissa mitoissa. Mua vaivaa, kun me ollaan otettu jo kaksi masukuvaa. Viikolta 5 ja 10. Ja ne on otettu niin, että mä oon nostanu paidan ylös. Nyt en enää haluiskaan niitä niin. Näyttää jotenkin kivemmalta, jos paita olis ihan normaalisti alhaalla. Pitää ottaa seuraavaks sellasia kuvia. Mä luulen, että oon tuntenu kohdun, kun oon kokeillu sitä tosta vatsan päältä. Siellä tuntuu sellanen kova möykky. Ja onhan se jo greipin kokonen.

Nyt tarvii lähtee hakeen kaupasta salaattia. Niin monena päivänä oon katkarapusalaatista haaveillu, ja aina se on loopu kun mulla on ruokatunti. Nyt meen niin ajoissa, että niitä varmaan on! Ainakin toivottavasti..

Me 11+2