Häää, tää mamma on niin kiireinen ettei kissaa ehdi sanoa! Viime viikon torstaina pakattiin mamma ja vauva junaan, ja matkustettiin 5h kotopuoleen. Maanantaina tultiin takas. Matka meni hyvin, ja junamatkat myös. Oli ihana käydä vanhempien luona pitkästä aikaa, ja oli ihana olla siellä ihan rauhassa. Äiti yritti "pakottaa" mua lauantaina viihteelle, mutten jaksanu. Ne ois niin kauheesti halunu olla lapsenvahtina. En ottanu koko reissuun ees mitään baarikamaa mukaan. Joten en viittiny millään släpäreillä lähtee liikenteeseen. Onneks en lähteny, koska äiti tuli sunnuntain vasteisena yönä kipeeks. Oisin joutunu tulla kesken kaiken pois. Nyt kun kotiuduttiin sieltä, niin tyttö on nuhassa. Onneks ei oo mikään kauheen paha tauti. Mutta inhottavaa, kun tyttö tykkää nukkua mahallaan, niin sillon se räkä ainakin tukkii nenän, ja sitte kuuluu kauhee krohina. Ja se tietty häiritsee unta. Ihanaa, mutta tyttö on nyt varmaan viikon verran nukkunu aamusin aika myöhään. Myöhään = klo 8-10. Kyllä se aamulla heräilee siinä kuuden-seiskan aikaan, mutta mä tainnutan sen pullollisella maitoa, ja se jatkaa sitte unia. Yöt on aika katkonaisia, ja mä saan rauhotella ja laittaa tuttia suuhun ties kuinka monta kertaa.

Soseiden määrät on edelleen aika pienet, mutta hedelmä- ja marjasoseita menee jo kerralla puoli- 3/4 purkkia. Varsinkin ne jogurttisoseet on ihan lemppareita! Eilen annoin eka kertaa kalaa, ja se ei kyllä oikein uponnu. Mutta uusi maku vaatii tietty aina totuttelua. Neuvolassa terkka sano viimeks, että sitten kun päivässä menee 5 ateriaa, niin saa alkaa vierottaan yösyötöistä. Ja sitten, kun ite tietty ollaan valmiita. Meinattiin, että heinäkuussa vois olla sopiva aika, kun mieskin on lomalla. Jos neiti vielä sillon öisin tankkailee. Monet mun kaverit sano, että kun ne lopetti imetyksen yöllä, niin yösyötötkin loppu, ja yöt rauhottu. Aluks ne oli antanu maitoa pullosta, ja jossain vaiheessa vaan vettä, niin syömiset loppu siihen. Täytyy ehkä kokeilla jossain vaiheessa. Sitten kun jaksan ja huvittaa. Mä oon välillä öisin niin kuutamolla, ettei oo paljoo aamulla muistikuvaa. Herään tyttö vieressä, niin kai se on saanu masun täyteen ja on tyytyväinen. Ai niin, meidän neitille tuli siellä ulkomaanmatkalla jotain ihme ihottumaa selkään, vatsaan, käsiin ja kaulaan. Veikkailin, että se olis hikinäppylää, joten pestiin tyttö useemmin ja rasvailtiin. Ihottuma helpottu hetkeks, mutta palas kotona taas, ja jotenkin pahempana. Mä ehdin jo manailla kaikenmaailman allergioita ja pelkäsin maitoallergiaa. Käytiin viikko sitte ihotautilääkärillä, ja se usko, että kuumuus herkisti atopian tyyppiselle ihottumalle. Saatiin siis neuvoksi käyttää viikon verran kortisonivoidetta + perusvoiteella rasvailua. Iho näyttää jo paremmalta. Mutta muutaman päivän olin käyttämättä kortisonia, niin selkään tuli taas jotain :( Täytyy toivoa, että ei oo mitään allergiaa! Ruoka-aineita ei kannata turhaan välttää, enkä niin aikonukaan tehä. Ite en ainakaan huomaa, että se tulis mistään tietystä ruoka-aineesta. En ainakaan hoksaa. Eikä se todellakaan oo mitään kauheen pahaa, eikä tunnu kutittavan neitiä.

Hmm.. mitäs muuta. Tänään oltiin parin kaverin kans kaupungilla syömässä ja shoppailemassa. Nyt oli jo muutamissa paikoissa alkanu alet, niin tuli taas ostettua neitille vaatteita. Sai niin halvalla! Huomenna miehen vanhemmat tulee kattomaan tyttöä. Ja perjantaina lähdetään taas reissuun. Mulla on yhdet polttarit, ja mies&neiti lähtee mukaan, koska enhän mä olis voinu koko viikonloppua olla erossa tytöstä!! Olis tullu kamala ikävä. Tää mammaloma on yhtä matkustelua ;)

Nyt mä meen suihkuun..